Beijer Ref slutför förvärvet av Heatcraft Australia

Den  04  Maj, 2018

Beijer Ref har slutfört förvärvet av Heatcrafts kylgrossistverksamhet i Australien.

Den 14 mars 2018 meddelade Beijer Ref att ett bindande avtal ingåtts om att förvärva Heatcraft Australia Pty Ltds australiska verksamhet, ägd av Lennox International Inc. Affären omfattar även ett säljkontor i Singapore, en tillverkningsenhet i Kina samt drygt fem procent av aktierna i det publika bolaget Kulthorn Kirby, en thailändsk kompressortillverkare.

Förvärvet är nu slutfört och Beijer Ref förbereder för att Heatcraft Australia ska ingå i koncernens räkenskaper från och med 4 maj i år.

Med förvärvet av Heatcraft Australia blir Beijer Ref en betydligt starkare aktör i Australien. För Beijer Refs region Asia Pacific kommer den sammanlagda försäljningen på årsbasis att motsvara cirka 19 procent av koncernens globala försäljning, jämfört med 10 procent i dag.

För mer information, vänligen kontakta:
Per Bertland, CEO
Telefon +46 40-35 89 00
Email pbd@beijerref.com

Maria Rydén, CFO
Telefon +46 40-35 89 00
Email mrn@beijerref.com

Denna information är sådan information som Beijer Ref AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 09.00 CET den 4 maj 2018.